Reklama 1

Vyriausybė spręs dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems


 

Vyriausybė trečiadienį posėdyje spręs, ar iki 2024-ųjų pabaigos pratęsti išimtį, leidžiančią „Lietuvos geležinkeliams“ nepritaikyti traukinių ir peronų neįgaliesiems. Šis klausimas Vyriausybėje jau buvo atidėtas du kartus.

Išimtis, leidžianti netaikyti šių europinių reikalavimų, baigia galioti šiemet. Pritarus Vyriausybei, įstatymo pakeitimus dar turės patvirtinti ir Seimas.

Nepratęsus termino, „Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimais, tektų skubiai įsigyti 32 traukinius su vagonais, o tai valstybės įmonei kainuotų apie 449 mln. eurų. Taip pat didžiulių investicijų reikėtų peronams atnaujinti stotyse ir stotelėse, jų Lietuvoje yra per šimtą. Valstybės valdoma įmonė teigia, kad nepratęsus išimties finansiniai įsipareigojimai taptų nepakeliami.

Projektus pateikusi Susisiekimo ministerija taip pat nurodo, kad finansiškai ir techniškai būtų sudėtinga visose stotyse vienu metu įrengti vietas, kuriose judėjimo negalią turintys asmenys galėtų pranešti apie savo atvykimą ir prireikus sulaukti pagalbos – tokia įranga yra tik pagrindinėse šalies geležinkelio stotyse.

Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininko pavaduotojas Justas Džiugelis sako, kad Vyriausybės sprendimas svarstyti šį klausimą jam atrodo keistai, nes „Lietuvos geležinkelių“ ir Susisiekimo ministerijos buvo prašyta pirmiausiai projektą pristatyti komisijai, tačiau jis nebuvo pristatytas. 

„Mes prašėme prieš svarstant šį klausimą Vyriausybėje, kad būtų Neįgaliųjų teisių komisijoje pristatytas projektas, planas, kaip jie planuoja įgyvendinti tą direktyvą. Keista, kad Vyriausybėje planuojama tą daryti apeinant komisiją“, – BNS sakė J. Džiugelis. 

Pasak jo, norint atidėti terminą, „Lietuvos geležinkeliai“ ir ministerija turi aiškiai įvardinti argumentus ir įsipareigojimus, ką būtų galima padaryti dar šiemet.

„Tik tada, kai tie žingsneliai bus padaryti, galbūt galėtume kalbėti apie kažkokį atidėjimą, jeigu tai iš tikrųjų nepakeliama finansinė našta „Lietuvos geležinkeliams“. Bet kol bus kalbama, kad tiesiog reikia atidėti, nes nėra pinigų visai niekam ir nėra bandoma bent jau iš dalies įgyvendinti direktyvą, jokios kalbos apie atidėjimą negali būti“, – sakė J. Džiugelis.

2007-aisiais patvirtintas Europos Sąjungos reglamentas taip pat įpareigoja pritaikyti traukiniuose kelionės informacijos sistemą girdėjimo ar regos negalią turintiems asmenims.

Vilnius, lapkričio 6 d. (BNS).

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode