Reklama 1

„Volkswagen“ sieks padaryti perversmą Europos ir pasaulio keliuose su nauju elektromobiliu

Be didelių iškilmių, bet dalyvaujant ilgametei Vokietijos kanclerei Angelai Merkel, didžiausias Vokietijos ir visos Europos automobilių gamintojas „Volkswagen“ pradėjo serijinę naujausios kartos elektromobilių gamybą. Būtent šie automobiliai, vokiečių nuomone, per kelerius artimiausius metus turėtų padaryti perversmą ir Europos, ir viso pasaulio keliuose, taip pat prisidėti prie kovos su klimato kaita.

Sovietiniais laikais gaminusi „Trabant“ su motociklų varikliais, nuo šiol „Volkswagen“ gamykla Cvikau mieste specializuosis gamindama po 300 tūkstančių per metus naujausių šio milžiniško automobilių koncerno produktų – kompaktinės klasės elektromobilių „ID3“.

„Kaip kilusi iš buvusios Vokietijos Demokratinės Respublikos, esu tikrai patenkinta, kad Cvikau tapo šio mobilumo pokyčio centru“, – sako A. Merkel.

Kainuosiantis mažiau nei 30 tūkstančių eurų šis šeimos elektromobilis turėtų nuvažiuoti su viena įkrova iki 330 kilometrų. Frankfurto parodoje pristatydami šį dabar jau serijinį automobilį, „Volkswagen“ vadovai pareiškė, kad tai bus pirmas rimtas naujosios elektromobilių kartos konkurentas įprastiniais degalais varomoms mašinoms. Tam Vokietijos vyriausybė ir jos lyderė paskelbė ambicingą programą per 10 metų padidinti įkrovimo stotelių skaičių nuo dabartinių 20 tūkstančių iki milijono.

Per tuos 10 metų Vokietija prognozuoja padidinti šalies keliais važinėjančių elektromobilių skaičių nuo dabartinių 220 tūkstančių iki 10 milijonų. Tai turėtų rimtai prisidėti kovojant su klimato kaita, bet reikia nepamiršti, kad automobilių, net ir elektrinių, gamyba taip pat teršia aplinką.

„Per 200 tūkstančių kilometrų eksploatacijos ciklą ši elektrinė mašina išskirs tik pusę anglies dioksido, palyginti su elektriniu ar dyzeliniu automobiliu. Tam ji turi būti įkraunama „žaliąja“ elektra. Todėl privalome kuo skubiau nutraukti energijos gamybą naudojant anglis. Tik taip elektrinis mobilumas turės prasmės“, – sako „Volkswagen“ vadovas Herbertas Diessas.

Kita vertus, Vokietijos vyriausybė ir automobilių gamintojai supranta, kad tokio masto pokyčiai nebus greiti, todėl prieš porą savaičių „Volskwagen“ sostinėje – Volfsburgo mieste – pristatė jau 8-osios kartos „Golf“. Tam, kad nekonkuruotų su „ID3“, vokiečiai negamins vien baterijomis varomo „Golf“.

„Vartotojas galės pasirinkti itin efektyvius naujus benzininius, dyzelinius bei gamtinių dujų variklius, taip pat hibridus ir įkraunamus hibridus. Tai svarbus tarpinis žingsnis siekiant sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį nuo dabartinio vieno procento iki nulio 2050 metais“, – sako vadovas.

Daugiamilijardinę „Volkswagen“ perėjimo prie elektrinių automobilių programą paskatino prieš ketverius metus pasaulio automobilių rinkas sudrebinęs skandalas dėl dyzelinių automobilių oro taršos testų klastojimo.

„Volswagen“ buvo priverstas pripažinti, kad įdėjo tokią nelegalią programinę įrangą į daugiau kaip 11 milijonų parduotų dyzelinių mašinų. Sumokėjęs apie 30 milijardų eurų baudų „Volkswagen“ dar bus priverstas nemažą dalį tų automobilių išpirkti, bet turint omenyje, kad plataus masto bylinėjimasis prasidėjo tik dabar, toks supirkimas galimas ne anksčiau kaip po trejų–ketverių metų.

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode