Reklama 1

Daugėja susižeidusių paspirtukininkų: kaltas neatsargumas ir nesaugios transporto priemonės

 

Atšilus orams į gatves išrieda vis daugiau paspirtukininkų. Kai kurių kelionės baigiasi ligoninėse. Kiekvieną dieną į Vilniaus Lazdynų ligoninę atvežama susižeidusių per panašias pramogas. Vidaus reikalų ministerija svarsto, kaip konkrečiau apibrėžti, kokio galingumo paspirtukai ir kur gali važiuoti, tačiau sekti Palangos pavyzdžiu, kur nuspręsta riboti važinėjimą paspirtukais, neketinama.

Vilnietė Simona Juodžiukynaitė jau kurį laiką šlubčioja. Jos pasivažinėjimas paspirtuku virto kone skrydžiu. Moteris važiuodama nuo kalno nebuvo tikra, ar veikia stabdžiai, atrodė, kad paspirtukas greitis tik didėja – siekė 30 kilometrų per valandą. Tada Simona ryžosi šokti.

„Greitosios pagalbos aš nesikviečiau, paspirtukas tuo ir dėkingas, kad susižalojus juo galima ir parvykti namo, nereikia minti pėdalų ar važiuoti kaip su dviračiu. Susiskaldžiau abu kelius“, – pasakoja ji.

Pasivažinėjimų paspirtuku, kurie baigiasi nelaime, ligoninės kasdien skaičiuojama po kelis. Lenktynininkas Benediktas Vanagas svarsto, kad dalis paspirtukininkų per gerai įvertina savo gebėjimus vairuoti paspirtuką, stebėti kitus eismo dalyvius ir greitai reaguoti.

„Iš pėsčiojo perspektyvos aš matau paspirtukininkus kaip beždžiones su granatomis. Jie nebūtinai supranta, ką daro, neįvertina savo galimybių ir dėl to kylą nutikimų. Pavyzdžiui, mano mamą stovinčią autobusų stotelėje partrenkė paspirtukininkas. Gerai, kad viskas gerai baigėsi, bet trauma patirta buvo ganėtinai nemaža“, – teigia lenktynininkas.

Palangos savivaldybė uždraudė linksmiausiose vietose vasarą važiuoti dviračiais, elektriniais paspirtukais ir velomobiliais – esą gatvėje vaikštant būriais tai itin nesaugu. Vidaus reikalų ministerija sako neketinanti drausti elektriniams paspirtukams važiuoti šaligatviais visose Lietuvos miestuose, bet jau rengia Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus. Juose žada sukonkretinti, kokios galios paspirtukai, kur galėtų važiuoti. Griežtės ir techniniai reikalavimai į kelią išriedantiems paspirtukams.

„Tos galingesnės transporto priemonės, kurios neturės atitikties sertifikatų, nebus patvirtinta Europos Sąjungos reikalavimų, apskritai negalės dalyvauti eisme. Asmenys, įsigiję tokias priemones, galės į jas tik žiūrėti ar išbandyti uždaroje erdvėje“, – teigia vidaus reikalų ministras Dainius Urbonas. 

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode