Reklama 1

Į gatves išrieda motociklai: atidumo prireiks ne tik jų, bet ir automobilių vairuotojams

 

Draudikai oficialaus baikerių sezono atidarymo laukia su nerimu – kaip rodo statistika, tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis, 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Maža to, kas penktame eismo įvykyje, kur nukenčia motociklas, būna ir sužeistų žmonių. Tiesa, kiek ramina faktas, kad pernai, kai orai kelionėms ir pasivažinėjimui motociklais buvo itin dėkingi, žymaus eismo įvykių skaičiaus augimo neužfiksuota.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, pernai avaringumo neišaugino ir pailgintas oficialus motociklų  sezonas.

„Stereotipiškai ši transporto priemonių grupė laikoma viena rizikingiausių, ją taip pat gaubia įvairūs mitai, o liaudyje jų vairuotojai dažnai pavadinami ir kamikadzėmis.

Tačiau tiesa ta, kad nutrūktgalvių galima rasti visose vairuotojų kategorijose, o faktas, kad nelaimingų ar net tragiškai besibaigiančių eismo įvykių pavyktų išvengti, jei visi būtų akylesni, stengtųsi ne tik būti matomi, bet ir pastebėti kitus ir, žinoma, laikytųsi kelių eismo taisyklių“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Svarbiausia – pastebėti

Pasak specialisto, pirmiausia apie į gatves ir kelius išriedančius motociklininkus turėtų prisiminti automobilių vairuotojai.

„Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje. Motociklų ypatybė yra ta, kad jie greitai juda, įsibėgėja, stabdo, gali lengvai ir greitai manevruoti.

Jei tai daroma tvarkingai ir iš anksto, dar prieš manevrą rodant posūkius, problemų kilti kaip ir neturėtų. Tačiau jų dažniausiai atsiranda dėl nepakankamo dėmesio aplinkai, skubant, laiku neperspėjant apie planuojamą manevrą. Tada po eismo įvykio ir tenka išgirsti – „nepastebėjau“,  – sako A. Žiukelis.

Anot jo, matomumą padidina teisingai sureguliuoti ir švarūs motociklų žibintai, taip pat ryški apranga ir šalmai.

„Viena iš pagrindinių jų bėdų, ta kad motociklininkai įsivaizduoja, kad visi juos mato. Tai klaidinga nuomonė, dalies skaudžių eismo įvykių priežastis. Todėl visos priemonės, padedančios atkreipti dėmesį į save kelyje, yra labai svarbios ir sveikintinos.

Beje, garsinis signalas, pagal kelių eismo taisykles, jau yra kritinė, avariniu atveju naudojama priemonė, perspėjanti aplinkinius eismo dalyvius. Tad užgriūti ant signalo, kai jus kas suerzina, ne tik nerekomenduojama, bet ir draudžiama“,  – sako specialistas.

Pirmosios sezono kelionės – atsargesnės ir arčiau namų

Nors formaliai motociklininkų sezonas prasideda kovo mėnesį, didžiausias jų suaktyvėjimas keliuose pastebimas gegužę. Tuo tarpu dabar, kol orai permainingi, į kelią išsiruošusiems motociklininkams būtina stebėti ne tik kelią, bet ir orų prognozę.

Nerekomenduojama pirmosioms kelionėms rinktis tolimų atstumų, o įgūdžius po žiemos geriausia atgauti uždarose aikštelėse.

Dar vienas aspektas, apie kurį susimąsto tikrai ne visi – po žiemos ant kelių ir gatvių likęs žvyras.

„Žvyras ant važiuojamosios dalies motociklams kelia kur kas didesnį pavojų nei keturratėms kelių transporto priemonėms. Juo žiemą buvo barstomi keliai ir, deja, didelė dalis žvyro vis dar likę ant kelio, sankryžose, prie įvažiavimų.

Ir nors gatvės šiuo metu kaip tik aktyviai valomos po žiemos, tačiau dviračių priemonių vairuotojai turėtų būti itin atidūs.

Vairuojant neapdairiai ar aktyviau manevruojant, ypač po lietaus, tokiais atvejais labai nesunku paslysti, taip pat pakelti žvyro daleles, galinčias apibraižyti automobilius, pažeisti jų stiklus”, – perspėja A. Žiukelis.

Išvažiuojant bent kelioms dienoms rekomenduojama pasidomėti orų prognozėmis.

„Šalnų rytais, kartais lengvo sniego dar net ir balandį pasitaiko, taigi, reiktų pasidomėti ne tik orais kur nors nuvažiuojant, bet ir grįžtant. Jei yra blogo, važiavimą motociklu apsunkinančio oro pavojus, visgi patarčiau keliauti kitu transportu“,  – sako specialistas.

Lrt.lt

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Powered by BaltiCode