Romas

Pradėkime 2019 metus gyvendami sveikai

Nauji metai – nauji tikslai ir siekiai. Taip jau yra, jog norint būti laimingu ir sėkmingu, pradėti reikia nuo puikios fizinės ir dvasinės sveikatos. O ar šiuo metu jaučiatės būtent taip? Nors ir skamba kiek paradoksaliai, dėl didelio šiuolaikinio gyvenimo tempo, mes judame daug mažiau, o valgome visiškai bet ką ir bet kuriuo paros metu. Pusryčių praleidimas, valgymas vėlyvu paros metu bei nesubalansuota mityba yra tai, nuo ko nukenčia ne tik mūsų fizinė būklė – kūno formos, tačiau ir dvasinė sveikata. Esame išsekę, nervingi bei jaučiame nuolatinę nuotaikų kaitą. Ką daryti, kad nuo šios dienos viskas pasisuktų tinkame linkme? Skaitykite mūsų patarimus kiek žemiau.

Ne visi skiepai apsaugo visą gyvenimą: kurias vakcinas būtina kartoti?

Šiuolaikinė medicina neabejoja skiepų nauda – įvairios vakcinos išgelbėja nuo ligų nemalonumų ir net išsaugo gyvybes. Visgi vieni skiepai žmogaus organizmą nuo ligos apsaugo visą gyvenimą ir užtenka vienos vakcinos, kitus reikia kartoti kas kelerius metus ar net kasmet. Daugiau apie tai pasakoja Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) visuomenės sveikatos specialistė Eglė Savickienė.

Išvalyti kasą padės visų namuose turimas prieskonis

 

Laurų lapų nauda kasai seniai žinoma liaudies medicinos šalininkų. Norite išvalyti kasą ir pagerinti jos veiklą? Išbandykite šį receptą.

Kasa (lot. pancreas) – pagrindinė virškinimo sistemos liauka, gaminanti įvairius fermentus, skaidančius visas maisto medžiagas: baltymus, riebalus, angliavandenius, rašo all-4-woman.ru.

Rekomendacijos, kaip žiemos iššūkiams paruošti veido odą

Žiemą mūsų odai tenka daug išbandymų – žvarbus vėjas, temperatūrų kaita, šildymo išsausintų patalpų oras, drėgmės stygius. Amžinas klausimas – odą šaltuoju metų laiku reikia maitinti ar drėkinti? Temperatūrai žemėjant nebetinka ir ta pati kosmetika, naudota šiltuoju metų laiku. Tiesa, specialistų patarimu, kai kurių priemonių derėtų neatsisakyti – drėkinamasis kremas būtinas ir vasarą, ir žiemą, tačiau kosmetinę derėtų papildyti ir maitinamuoju kremu, turinčiu lipidinių medžiagų, bei kremu-kauke.  

Neskubėkite griebtis vaistų – 3 maisto produktai, kurie numalšins skausmą

 

Patiriant dantų, sąnarių ar galvos skausmą nebūtina griebtis vaistų, jei namuose turite kelis jį malšinančius maisto produktus, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas. Pasak jo, pakanka šių produktų suvalgyti ar įtrinti į skaudančią vietą, o jų efektyvumas net įrodytas moksliškai

Cukraus pakaitalai ir alternatyvos

 

Sunku būtų rasti žmogų, visiškai nemėgstantį saldumynų – juk daugelis iš mūsų nebeįsivaizduoja savo gyvenimą be cukraus. Net tie, kurie deklaruoja nejaučiantys didelės simpatijos saldainiams, retkarčiais tikriausiai irgi nevengia vieno ar kito šaukštelio saldiklio įsiberti į kavą ar arbatą. Ką jau kalbėti apie įvairiuose pusgaminiuose aptinkamą cukrų, gebantį pasislėpti po tokiais rafinuotais pavadinimais kaip gliukozė, sacharozė, maltozė, laktozė ar cukranendrių sultys.

Geros savijautos receptas žiemai: sportas, vitaminai ir kokybiškas miegas

 

Atėjus tamsiajam metų periodui, net ir didžiausiems optimistams tenka ieškoti naujų būdų, suteikiančių energijos ir padedančių kovoti su apatija. Rudenį ir žiemą, kai labiausiai trūksta šilumos ir šviesos, dažniau juntamas liūdesys, lengviau pasiduoti negatyvioms emocijoms ir blogai nuotaikai, kartais net visai be priežasties. Specialistai tvirtina, jog sportas – pirmasis žingsnis, padėsiantis jaustis geriau.

Paprasti ir laiko patikrinti būdai, kaip sumažinti stresą

 

Jei po įtemptos darbo dienos susmuksite namie ant sofos ir leisitės į televizijos platybes arba panirsite į interneto gelmes, greičiausiai tik dar labiau išseksite, rašoma svetainėje Everydayhealth.com. Išjunkite televizorių, padėkite išmaniuosius į šalį ir vietoje to išbandykite kelis streso mažinimo būdus.

Kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties: svarbūs pirmieji širdies sutrikimų simptomai

 

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis. Per praėjusius metus tokiomis ligomis sergančiųjų padaugėjo 31 tūkst. ir šiuo metu tokią grupę Lietuvoje sudaro beveik 228 tūkst. pacientų. Pernai nuo šios grupės ligos – infarkto – taip pat ir mirė daugiausiai žmonių.

Antakalnio poliklinikos gydytoja kardiologė Greta Radauskaitė aptarė pirmuosius širdies sutrikimų simptomus. Laiku juos pastebėjus galima išsaugoti savo ar artimojo gyvybę.

4 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie dvigubą pagurklį

 

Dvigubas pagurklis – tai problema, kurią žmonės stengiasi slėpti skaromis, megztiniais aukštu kaklu ir kitomis priemonėmis. Manoma, kad jis susiformuoja dėl antsvorio, nepakankamos fizinės veiklos ar genetikos, tačiau jam įtakos turi ir kasdieniai įpročiai. Ką svarbu žinoti apie dvigubą pagurklį, pasakoja dr. Ernest Zacharevskij, „SV plastinės chirurgijos centro“ plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas.

Vitamino D ir kalcio trūkumą išduoda ir vaiko elgesys

 

Jūsų 1–3 metų vaikas nervingas, prastai miega, yra nevalgus? Neskubėkite kaltinti jo charakterio, iš prigimties silpnos vaiko nervų sistemos ar savęs, kad neva netinkamai auklėjate mažylį. Galbūt šio vaiko organizmui paprasčiausiai trūksta kalcio ir vitamino D. Deja tik 2,8 proc. tėvų Lietuvoje žino, kad jų 1–3 metų amžiaus vaikui reikia 4 kartus daugiau kalcio nei suaugusiajam, o 0,3 proc. – kad mažajam reikia 6-7 kartus daugiau vitamino D nei suaugusiajam.

Ir vaistas, ir grožio priemonė – kodėl aklai pasitikėti aktyvinta anglimi nereikėtų?

Angliukas vieniems – panacėja nuo visų ligų, kitiems – dar ir nepamainoma grožio priemonė, pašalinanti odos nešvarumus ar balinanti dantis, bet iš tiesų yra atvejų, kai aktyvinta anglis gali net ir pakenkti.

Aktyvinta anglis gali sutrikdyti kitų vaistų pasisavinimą ar sukelti neurologinių sutrikimų, LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ pasakoja Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas.

Ką reikia žinoti apie mikozę (grybelį)

 

Grybelis arba mikozė – tai lėtai, bet užtikrintai progresuojanti liga. Kaip atpažinti priešą ir jį nugalėti?

Grybelių sukeliamos infekcijos – plačiai paplitusi problema. Dažniausiai pažeidžiama pėdų oda ir nagai – mes avime avalynę uždarais galais, todėl kojos nuolat drėksta ir šyla. „Šiltnamio efektas“ sudaro idealias sąlygas daugintis grybeliams ir vystytis mikozei, tačiau tai – ne vienintelė priežastis. Ligą galima pasigauti nusilpus imunitetui, lankantis saunoje, baseine, apsiavus svetimą avalynę, padidėjus prakaitavimui ir patyrus pėdos mikrotraumą.

Neurologė apie migreną: natūraliomis priemonėmis tokio skausmo įveikti neįmanoma

Skauda taip, tarsi kas pjautų kūną iš vidaus. Norisi nuo visų ir visko atsiriboti, susigūžti lovoje ir nejudėti, nes bet koks judesys, garsas ar šviesa kurioje nors galvos pusėje pulsuojantį skausmą tik dar labiau padidina. Ir visa tai trunka vieną ar kelias paras. Taip sergantieji apibūdina savo migreną. Santaros klinikų gydytoja neurologė dr. Kristina Ryliškienė sako, kad visgi tik pusė galvos skausmus patiriančių žmonių, nors didžioji dalis galėtų būti sėkmingai gydomi šeimos gydytojo.  

Kaip laikytis iškrovos dienų?

 

Niekas nepaneigs, kad dietos – nelengvas išbandymas mūsų organizmui. Ką daryti, jeigu jums sunku jų laikytis? Kaip numesti svorio nekenkiant sau ir be didelių pastangų ar diskomforto?

Pats paprasčiausias ir saugiausias būdas tai padaryti – reguliariai darytis iškrovos dienas. Jos dar kartais vadinamos iškrovos dietomis, tačiau tai labiau ne dieta, bet organizmo medžiagų apykaitos stimuliavimas, padedantis organizmui deginti sukauptas riebalų atsargas ir pašalinti susikaupusius apykaitos produktus.

Generiniai vaistai: mitai ir realybė

 

Lietuvoje generiniai vaistai apipinti nepagrįstais mitais, teigia Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) direktoriaus pavaduotoja Neringa Bernotienė. Pasak jos, metas atsikratyti abejonių ir vaistus vartoti racionaliau. Visgi, kas yra generikai, kiek jų suvartojama Lietuvoje ir kitose šalyse, kodėl jais ne visi pasitiki ir kodėl vertėtų – apie visa tai pokalbyje.

Powered by BaltiCode